Компанія "Портал"
лідер по поставці та
монтажу ліфтів
та ескалаторів
http://tehportal.com.ua

 Izamet
Ліфти Izamet 
 ідеальне
 співвідношення
 ціни та якості 
 http://izamet.com.ua
Бізнес каталог України

Студія Юрка Гуцуляка

Студія Юрка Гуцуляка
WaySearch Урлівська, 11/44, к. 264
02068 Київ Email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
Веб-сайт
Контактна особа: info@gstudio.com.ua
Телефон: 229-21-92
Факс: 229-21-92
Моб. телефон: 229-21-92
Студія графічного дизайну Юрка Гуцуляка створена в 2005 році.
Основними напрямками діяльності є:
• створення логотипів, комплексна розробка та супроводження фірмового стилю, брендинг;
• дизайн упаковки чи зовнішнього вигляду продукту;
• креативні стратегії в рекламі, ідеї рекламних кампаній та їх втілення;
• дизайн обкладинок компакт-дисків, афіш, постерів, сувенірної продукції, в т.ч. календарів, вітальних листівок, ексклюзивних футболок та ін.

«Ми робимо все інакше і щоразу по-різному, але обов'язково добре. Ми закохані в те, що робимо і вважаємо, що будь-яка робота може бути цікавою як результат, лише тоді, коли ця робота цікава як процес».

«З кожним новим проектом ми кидаємо виклик самим собі і задаємо нові високі стандарти якості, і не тільки якості виконання, але і якості створеної ідеї».

З моменту заснування студія відзначена нагородами Golden Drum, Communication Arts, European Design Awards, LogoLounge, Wolda, Golden Hammer, ММФР, КМФР, Ідея, Kakadu та ін.

На сьогодні студія є першим в історії України і поки єдиним володарем золотої нагороди Epica Awards. За рейтингом креативності сезону 2008-2009 Всеукраїнської рекламної коаліції - найкраща дизайн-студія України.

Наші роботи публікуються в передових виданнях з графічного дизайну по всьому світу, а також експонуються в музеях Франції, Польщі, Мексики та Китаю.

Інтерв'ю з Юрком для adeator.com

www.adeator.com
14 травня 2009 року 
Дизайн на пострадянському просторі сьогодні нагадує історію з сексом в СРСР — він наче є, хтось навіть ним займається, але зрозуміти, що він собою представляє доволі проблематично.

Донедавна мало хто зміг би назвати принаймі одного українського дизайнера, роботи якого отримали б міжнародне визнання, а ім'я виділялося з загальної маси дизайн-студій та фрілансерів.

У 2008 р. велику популярність здобула Студія Графічного Дизайну Юрка Гуцуляка, він і поділився своєю думкою про сучасний дизайн, перш ніж поїхати на European Design Festival 2009.

Професія


Скільки років ти займаєшся дизайном? Де тебе можна було побачити до створення студії?

Дизайном я займаюся вже 8 років, з яких 4 в межах власної студії. Розпочинав я в бюро термінової поліграфії, потім була рекламна агенція. Згадувати їх імена я не вважаю за потрібне. Далі я працював ведучим дизайнером однієї відомої торгової марки та фрілансером. У 2005 році разом зі своєю сестрою Зоряною ми заснували Студію графічного дизайну Юрка Гуцуляка.

Дизайн в Україні сьогодні -  досить конкурентний та не прогнозований ринок. Що підштовхнуло до створення дизайн-студії?

Я б не називав ринок дизайну в Україні конкурентним. І навіть не використовував би слово «ринок». Рівень конкуренції дуже низький, якщо говорити про якісний дизайн. І дуже високий рівень не розуміння значення дизайну. Що таке дизайн не знають ні самі дизайнери, ні їх клієнти. Навіть ті клієнти, які готові оплачувати та замовляти першокласні розробки, часто не розуміють на всі сто відсотків, для чого вони це роблять, як цим користуватись і що це може дати їм чи їхньому бізнесу. Індустрія дизайну в нашій країні являє собою хаос та сукупність випадковостей. Коли я зіштовхнувся в черговий раз з необхідністю щось змінити в житті і зрозумів, що в принципі дизайн - це те єдине, що у мене виходить природно, і це те, що може приносити гроші, я вирішив розпочати свою власну справу. Я тоді ще багато чого не знав, і це дало мені необхідний запас сміливості.

Що порадиш людям, які розвивають чи планують розпочати свій бізнес в сфері дизайну?

Негайно покиньте цю справу та займіться чимось іншим!

Твоє ставлення до дизайнерів - фрілансерів? Зло чи добро?

Моє ставлення до фрілансу в Україні різко негативне. Це однозначно зло в нашій країні. Серед юних талантів побутує міф, що існує чарівна професія «фрілансер». Для цього не потрібно нічого вміти конкретно і не потрібно брати на себе будь-які обов'язки чи відповідальність. Просто можна фантазувати та називати приємні суми грошей, які хочеться отримати, потім можна нічого не робити, а коли прийде термін здачі проекту, жалітися на натхнення, яке чомусь не прийшло... І коли вже буде зовсім скрутно, то можна щось зліпити за 10 хвилин чи стягнути готовий шаблон з Інтернету та віддати замовнику із зневажливим зітханням. Українським фрілансерам бракує в першу чергу самоорганізації, цілеспрямованості та відповідальності, а потім вже майстерності, досвіду та вміння розвиватись. Для багатьох молодих дизайнерів фріланс – це міфічна запорука легкого та заможного життя, а не спосіб праці чи співпраці.

Такий підхід відповідно і сформував ставлення до фрілансерів в нашій країні. Їх не поважають, їх ім'я не включають до кредитсів, їх намагаються обманути, ними латають дірки в екстремальних ситуаціях.

Це стосується більшості, але не всіх. Я можу згадати до п'яти незалежних дизайнерів на всю Україну, котрі можуть виправдати фріланс.

Хто в Україні сьогодні робить класний дизайн?

Звичайно Юрко Гуцуляк :-)

А якщо зовсім серйозно, то скажу, що класний дизайн в Україні створюють конкретні поодинокі дизайнери або невеликі дизайн студії. Всі інші цього робити не вміють, та й не цікаво їм це – надто великі затрати зусиль та надто маленька оплата.

Робота


Скільки коштують послуги студії Юрка Гуцуляка? У тебе дорога агенція?

Послуги моєї студії коштують поки що не так дорого, як здається, і не так дорого як би хотілося мені. Для України це середній рівень цін. А співвідношення ціна/якість напевно одне з найвищих в країні.

Хто твій клієнт? Що він хоче отримати в результаті?

Мої клієнти дуже різні. І звертаються вони до мене з різних причин. Іноді, це маленькі або середні фірми, які починають бізнес або хотіли би перейти на новий виток розвитку. Іноді, це доволі великі компанії, які втомились від неякісного в'ялого продукту, який їм систематично пропонують мереживі агенції, і котрі шукають нові ефективні рішення. Іноді, це приватні особи, котрі бажають замовити авторські продукти особисто для себе.

Всі клієнти в результаті прагнуть отримати одне і теж – вдале вирішення своїх проблем та розумну пораду.

В тебе є особливі правила та принципи роботи з клієнтами? Наприклад, створюєш тільки один ескіз, передоплата 100%, без змінного взуття на заходити та таке інше?

Так, в мене є певні правила. Схожі правила існують у більшості дизайн студій світу.

Отже:

1. Аванс (50% - 100%). Ні один поважаючий себе дизайнер не розпочне працювати без авансу. Аванс – це підтвердження серйозних намірів замовника, а також його розуміння, що дизайн – це робота, інтелектуальна праця, яка повинна оплачуватись.

2. Копірайт. Я завжди залишаю за собою право поставити копірайт на свою роботу без погодження з замовником. І це не тільки дотримання моїх авторських прав, а також гарантія того, що цей продукт авторський.

3. Використання власних розробок для самореклами. Я маю право публікувати роботи створені моєю студією без погодження з замовником в друкованих та електронних виданнях, які спеціалізуються на рекламі та дизайні, а також подавати ці роботи на професійні фестивалі та виставки.

Щодо одного ескізу, я вважаю, що це не правильно і не професійно (хоча зустрічав дизайнерів, які працюють виключно з одного ескізу). У замовника завжди повинен бути вибір. Як мінімум я презентую 2-3 цілком різні концепції по кожному проекту.

А щодо змінного взуття, то на перший погляд, звучить це як жарт. Проте рік тому я був в гостях в одній великій шведській дизайн агенції, де справді існує таке правило. Всі без виключення співробітники та всі без виключення клієнти заходять в офіс в тапочках або босоніж. Можливо, це правило варто запозичити.

З чого як правило ти розпочинаєш робочий день?

Відкриваю очі, одягаю труси, йду варити каву.

Джерело натхнення?

Мені часто задають запитання про натхнення. І як я стаю дорослішим та досвідченішим, я все точніше розумію, що натхнення в загальному розумінні цього слова не існує. Для професіонала натхнення – це виправдання своєї неспроможності. Іншими словами, професіонал не залежить від натхнення. Він може ним керувати. 

Я знаходжу натхнення в роботі. Мене заводить бриф. Хоча звучить це доволі дивно. Як тільки я отримую низку обмежень (вимог) по проекту, моя голова починає працювати. Якщо завдання, отримане від клієнта, не достатньо складне, то я для себе його ускладнюю настільки, щоб воно стало мені цікавим. Я завжди прагну, щоб робота була цікавою як процес.

Просування


Сьогодні у тебе, як і у Студії Лєбєдєва, складається доволі ефективний образ, коли  продає не тільки назва, але й перша особа компанії. Як ти займаєшся «розкручуванням» студії?

Я ніколи не порівнював себе з Лєбєдєвим і ніколи не думав, що ми чимось схожі. Але мені подобаються деякі його роботи. А що стосується розкручування, то перше що я роблю – це якісний дизайн. А потім вже все решта: фестивалі, спілкування, публікації і так далі.

Твоєю найпрестижнішою нагородою на даний момент є золото на фестивалі Epica Awards за календар «Сірники», який представлений вже в музеї реклами в Луврі. Як змінились справи у студії після отримання такої нагороди?

Якщо ти маєш на увазі чи займають клієнти чергу під моїми дверми з 6 ранку, то, на щастя (чи нажаль) ні. В Україні крім рекламістів про Epica Awards ніхто більше нічого не знає. Це щось дуже далеке, західне та, на думку замовників, чуже щодо наших реалій. Та й навіщо про це знати, якщо ніхто з України цю нагороду не отримував. А якщо її отримав Юрко Гуцуляк, то це напевно, не так вже й круто. На скільки мені відомо схожа ситуація з Epica Awards і в Росії.

Але якщо розглядати цю нагороду для моєї студії глобально, то, безумовно, результат є. Epica дала мені спілкування та знайомства на принципово новому рівні. Вона визначила мій статус та забезпечила унікальний досвід.

Можу передбачити, що тепер багато замовників, та й сам ринок буде порівнювати кожну нову роботу студії з "сірниками". Така доволі висока «планка» тебе не лякає?

Мене не лякає така планка. Планку задаю собі я сам. Тим паче що стосується сірників, то я не вважаю це своєю найсильнішою роботою, на яку варто рівнятись. Просто це робота, яка мене багато чому навчила і дала можливість зрозуміти сутність багатьох речей та процесів.

Що стосується замовників, то вони не порівнювали, не порівнюють і, наскільки я можу прогнозувати, не будуть порівнювати кожну мою роботу з сірниками. За «сірниковою шкалою» вони поділяються на дві категорії:

-   ті, кому подобаються мої роботи, в тому числі і ця, і вони хочуть замовити щось таке ж цікаве; 
-   ті, кому подобається тільки ця робота і вони не вірять, що я здатен на щось ще  (вони навіть сумніваються, що це я створив цей календар).


Як ти гадаєш, хто з цих 2 категорій залишиться з виграшем?

А ось хто порівнював, порівнює, і буде порівнювати всі мої роботи з сірниками – то це рекламісти, в основному копірайтери та іноді арт-директори. Найчастіше ці люди ведуть себе наче діти, які чекають, що їх будуть розважати та дивувати новими ідеями. Я не планую їх розважати, вони не входять в мою цільову аудиторію. І вважаю, що замість очікування розваг, розумніше буде зайнятись роботою.

Юрка Гуцуляка можливо знайти на спеціалізованих ресурсах, в соціальних мережах?

Звичайно. Мене легко знайти в мережі. Серед дизайнерських ресурсів  найцікавіших я виділяю:

behance.net
coroflot.com 
creabook.com (тільки французька версія)   
logolounge.com (нажаль, платний)

Щодо соціальних мереж, то я користуюсь ними значно менше (точніше майже не користуюсь). І якщо відверто, то не розумію їх та, відповідно, не цікавлюсь. Але можливо комусь вдасться мені пояснити всю їх принадність.

Знайти мене можна на:

facebook.com
twitter.com 
linkedin.com

На однокласниках і ЖЖ мене немає і не буде.

Ти ведеш блог? Думаю, що багатьом людям було б цікаво читати про особливості дизайну та твої відкриття у цій царині.

Я вже давно мрію розпочати вести свій блог, але поки руки не доходять. Я ще до кінця не вирішив навіщо мені це, але інтуїтивно відчуваю, що варто цим зайнятись. У своїй діяльності я часто зустрічаюсь чи навіть створюю речі, які прямого відношення до дизайну не мають, але могли би бути цікавими людям. Будемо сподіватись, що в цьому році я все-таки започаткую цей проект.

Дизайн


Роль дизайну у створенні бренду?

Останнім часом стало модно займатися не просто дизайном логотипу чи стилю, а брендингом та бренд консалтингом. Всі поголовно навернулися в цю нову віру і спрямували в неї свої кошти. Але це – лише релігія.

Я і сам почав інтенсивно вивчати цю відносно нову «науку», тим більше, що мені як маркетологу за фахом, це зрозуміло та цікаво. Але чим більше я пізнаю та аналізую, тим більше я розумію, що саме дизайн відіграє ключову роль у створенні бренду, все решта не доказово і як будь-яка релігія базується тільки на переконаннях та вірі.

Дизайн – це те єдине, що можна взяти в руки.

Дизайн – це те єдине, що варте грошей.

Які проекти у сфері дизайну тобі б хотілось реалізувати?

Взагалі мені подобаються практично всі проекти, на які виділяються бюджети. І за своїм власним переконанням вважаю, що нецікавих проектів не існує. Все визначає підхід до роботи. 

Але якщо поритись у моїм уподобаннях, то мені б дуже хотілося працювати в галузі музичного дизайну. Я б хотів створювати обкладинки музичних альбомів, афіші, візуальні атрибути музикантів і так далі. Нажаль, індустрія розваг (і музика зокрема) в Україні знаходяться на стадії феодального ладу. І навіть якщо закрити очі на бюджети, то все одно дуже мало музикантів приділяє увагу зовнішньому вигляду свого продукту.

Роботи, яких дизайнерів справляють враження?

Подобаються роботи багатьох дизайнерів, але так щоб вражали…

Донедавна в мене було тверде упередження до жінок у графічному дизайні. Чомусь саме дівчата прагнуть стати дизайнерами, особливо ті, кого хтось утримує, і їм стає сумно сидіти вдома. І саме дівчата страждають демонстративно непомірними амбіціями і низькою працездатністю. Саме від дівчат я часто чув «я роблю погані роботи, тому що мені мало платять».

Моє ставлення змінилось, коли я познайомився з роботами жінки-дизайнера з Канади Marian Bantjes (www.bantjes.com). Я був в хорошу розумінні цього слова шокований різноманітністю та глибиною її робіт, а також її майстерністю. Щоразу я розглядаю її роботи з захопленням. Якось мені б хотілося познайомитися з нею особисто.

Плани


Які плани щодо розвитку студії? Географія, нові напрямки діяльності?


Щодо географії планів поки немає, є тільки мрії, про те для початку цього вже достатньо.

Однією з модних тенденцій серед креативних особистостей є їх бажання «вкладатися» в сучасне мистецтво? Чи може Юрко Гуцуляк опинитись серед них найближчим часом?


Юрко Гуцуляк намагався опинитись серед них зовсім недавно. А саме протягом 2 років ми намагалися реалізувати 2 авторських проекти в галузі актуального мистецтва. Ми обійшли неймовірну кількість галерей та фондів, ми переговорили з величезною кількістю людей. Деякі навіть не хотіли слухати, деякі слухали з задоволенням примовляючи: «Який прекрасний проект, потрібно його негайно реалізувати!», але потім знаходились дуже різні причини, чому це неможливо. До того ж всі вели себе доволі дивно, і в мене щоразу виникало відчуття, що всі щось не договорюють.

Ми 2 роки дивились, що показують з актуального мистецтва в Київських галереях і 2 роки не могли второпати «як і хто може виставляти таке дрантя?» і «чому відмовляють нам?»…

На сьогодні доля першого проекту така:

-  недавно в одній з київських галерей одна українська художниця виставила проект як дві краплі води схожий на мій…


Доля другого проекту:

-  представниця одного фонду з блиском в очах схопила ескізи і сказала, що їй терміново потрібно їх комусь показати, а через місяць вона назавжди покинула країну так і не надавши нам ніякої відповіді …


Я відверто не розумію, що відбувається, і коли я думаю, про сучасне мистецтво в Україні мені хочеться в душ, помитись з милом, а можна і не один раз.

Безумовно, в мене є нові ідеї і вони продовжують народжуватись, але на даний момент мені буде легше і спокійніше, якщо вони просто тихо помруть в мені, або просто впадуть у сплячку до пори до часу.

Особистість


Найперший обов'язок людини?

Бути відвертим з самим собою.

Ким ти не став?

Рок зіркою.

Що було б написано на татуюванні, якщо б тобі захотілось його зробити?

Я б не хотів робити татуювання і тим паче напис. Будь яке слово рано чи пізно стає неправдою.

Про що ти б зняв фільм?

Я б із задоволенням зняв порнофільм.

Твоє рідкісне вміння?

Я вмію тихо сидіти в куточку і мовчати, але при цьому продовжувати робити свою справу.

Розмову вели Юрій Гладкий та Юрко Гуцуляк.

Область,країна: Київ
Добавлено: 2009-09-25 12:05:01    Просмотров: 53
Powered by Sigsiu.NET RSS Feeds